torsdag 1 oktober 2009

Dag 3

Klockan är kvart i tolv och jag bestämmer mig för att sluta renskriva anteckningar. Orkar inte mer. Har jobbat hela dagen i labb och är måttligt utmattad, inte som igår dock.
Morgonen var jobbig, klockan ringde aldrig TROTS att jag ställt in alarmet rätt (jag kollade efter) och adam knackade på 10 minuter innan lektionen började och frågade hur det var med mig. Fresh and dandy. Jag hade tänkt duscha och allt, vilket jag inte hann med så jag har gått omkring som en stinkande slickad katt hela dagen. Det blev inte direkt bättre av matos-stanken som smög sig in i mina kläder - men framförallt mitt hår - efter middagsgörandet, men med tanke på hur goda de där champinjonerna blev, så känns det ändå som om det var värt att stinka som en gris i ett par timmar. Att vara mätt och belåten är ändå guld värt.

Nu låter ju det som om jag vantrivs här på askö, men det är faktiskt riktigt trevligt mellan varven. Vi är bara 6 elever så man blir riktigt tighta här, lär iaf känna varandra och även läraren och hans trevliga kinesiska assistent. (Mellan alla labbrusher..) Det är bara lite... intensivt. Har dock fått höra om kinesisk skolgång och jämför mig konstant med små söta kinesiska skolbarn vilket får mig att uthärda när det är som jobbigast. Kan de så kan jag.. eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar