söndag 2 maj 2010

mitt alter ego

Scarlett Johansen fick mig att ta det slutgiltiga beslutet att dra till tokyo när jag var 19 år. Nu får hon mig att vilja vara nanny hos en överklassfamilj i New York med iskall mamma, en supersöt liten försummad son (vid namn Greyer), samt en stenrik far som aldrig är hemma och ljuger om inställda flyg. Vad är det med kvinnan och hennes förmåga att alltid ta roller där hon spelar kvinna i ung vuxen-ålder som försöker finna sig själv? Eller lättare sagt, vad är det med mig som gör att jag varje gång jag ser henne är övertygad om att jag beskådar migsjälv (dock i ett snäpp lyxigare, mer bootylicious förpackning?)
Det gick så långt att jag slutade tycka om wonderwoman då dino nämnde att han faktiskt också tycker att hon är het. Jag fick ont i magen och blev avundsjuk, och vägrade titta på hennes filmer på sisådär 1,5 år. Detta måste innebära att jag faktiskt, någonstans, inbillat mig att vi är samma person i olika kostymer. Snygga människor finns det överallt - hon kom med hotet om att vara jag - fast snyggare!

Scarlett Johansen är min hollywood dröm. Hon är kvinnan som får äran att spela mig i filmen om mitt liv. Hon tar mina sexscener med mannen som spelar dino och åker till taiwan och upptäcker att hon faktiskt trivs bättre i en trång etta på stora essingen (nästa film).
Hon måste sluta spela dessa roller, annars kommer jag alltid vara fast i detta hitta-lina-stadiet som faktiskt börjar bli lite uttjatat nu.


------------------------------------------------------------------------------------
Fler frågor:
- Hur ofta tränar Scarlett, och vad?
- Är hon snäll?
- Svarar hon på beundrarbrev?
- Svarar hon på gränsen till fanatiska beundrarbrev?
- Blir dino kär i henne om jag presenterar dem för varandra?
- Kan hon tänkas bli kär i mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar