tisdag 14 september 2010

måndagskaos

Varför detta har varit den jobbigaste måndagen på länge:
- När jag motvilligt pallrat mig upp tidigare än vanligt BARA för att vara duktig och jogga innan frukost, så regnade det tydligen när jag väl kom ut.
- Jag skulle koka bulgur till min matlåda och en säkring gick. Allt blev mörkt och svart, jag och dino började bråka av hets och stress, och dessutom kom vi fram till att spisen nu är trasig.
- Var tvungen att spendera mina sista kronor på mat ute trots mat i kylen eftersom spisen är trasig
- Ingen gratiskaffe NÅGONSTANS. Jag vet. Jag gick omkring på uni och letade i en halvtimme innan jag började
- Hade svettfläckar på tröjan när jag kom till skolan...
-...dessutom blöt
- Min absolut sista vänster-lins gick sönder imorse i samma vända som spis-eländet så jag ser bara med ett öga. Nu måste jag på något sätt boka in ett optikerbesök för 300 spänn som jag inte har och vänta i en vecka på att de nya ska komma. Tills dess blir det halvblindhet och fula glasögon.
- Satt och nickade till konstant under 3 timmars morgonföreläsning

Dagens enda pepp var en helfestlig labb med några sekunder i undrandets, pirrets universum, då varken jag eller David visste om vår koboltlösning skulle explodera. Oh sweet heaven..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar