tisdag 29 september 2009

Dag 1

Jag ligger på rummet och har precis skrivit rent mina anteckningar för dagen. Är på exkursion och bor på forskarcentrum på vackra askö och ska snart sova. Askö är fint, jag trivs; de röda husen och stugbyn påminner mig om skolläger, hav med kristallklart vatten och vass är extra vackert på eftermiddagen, och dessutom känner jag mig lite som om jag är med i seaquest. Jag tror det kan ha med typsnittet på stationens logga.. Det är iaf supercoolt att vara på en forskningsstation men jag har (tyvärr) inte sett så många forskare ännu. Kanske de dricker öl i någon källare à la geologstyle. Det här är andra exkursionen där lärare förvånas över att studenterna inte dricker öl om kvällarna (VARJE kväll), så återigen: geologer är inte tråkiga nördar, snarare coola och smarta som balanserar fokusdag med avslappnat häng på kvällarna.
Som sagt, trivs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar