måndag 19 april 2010

Jag sitter i köket. Jag har ätit pannkakor. Har lite ont i magen.
Jag ska åka till finland på begravning på onsdag, eller, så är det meningen iaf. Finnair har ställt in alla sina turer fram till tisdag, så vi får se hur det blir. Riktigt riktigt otur. Undrar hur det blir om jag inte åker, jag hoppas på att slippa personlighetsförändringar i bristen på avslut, men jag antar att sådant bara händer i filmer. Hursomhellst så känns det som att det är viktigt att jag åker dit och är med, det kommer nog inte riktigt gå upp för mig vad som har hänt annars. Jag är ju van vid att hon inte är här liksom.

Ja.. vad annars. Jag älskar island och skulle kunna tänka mig att offra ett finger för att få vara på vulkanens rand just nu. Så jävla coolt. Jag och Livija firade i fredags med en (två) grogg(ar) i solnedgången, sittandes på en parkbänk i Vanadisparken. Jag tycker nog om att vara lite nördig. Vägrar tro på att vi bara ville ha en anledning att dricka - vi upplever ju faktiskt ett historiskt ögonblick. Ett true geo-moment. Nåväl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar