tisdag 10 augusti 2010

livet som arbetare

Nu har jag inte bloggat på länge. Jag har ny lägenhet i roslagstull med en underbar soffa hittad på blocket, och en halv garderob inlämnad till myrorna. Jobbar 6 dagar i veckan för att på något sätt kompensera för den månad jag missade pga bruten fot och finner inte mycket tid till något alls. Den senaste veckan har varit hektisk med flytten och allt, men nu känns det som om det är påväg att lugna ner sig och förhoppningsvis kan jag återgå till livet och rutinen och spontaniteten NU.

Ikväll ska dino ut med några från något band och jag funderar på att följa med eftersom en stor kall öl känns som det ultimata just nu. Problemet är väl lite att jag nog blir ensam kvinna, vilket iofs kanske inte är ett problem, men det känns lite tråkigt - speciellt när undertecknad är den enda (förutom dino) som är över 18 och inte lyssnar aktivt på hårdrock och rock och allt däremellan.. Nåja. vi får se. Jag har kastat ut lite bollar men ingen verkar nappa.

Vad mer? Mikaela, en gammal kondis-kompis har varit här i ett par dagar och varit mitt husdjur medan Livija är borta, men nu är hon bortrest och återigen hemma i göteborg så nu är jag nog ganska så i brist på vinkompis vilket är tråkigt och beige. Livija är ju på sitt super mission på östersjön i två veckor och livet känns lite svårt utan henne att hänga med. Särskilt eftersom vi skulle varit grannar om hon var hemma.

nu orkar jag inte riktigt skriva mer haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar