onsdag 11 augusti 2010

på teve går det sport och glamour men jag tittar inte!



Så, genast mycket bättre. Min uppsväng började när jag, efter ett undrande samtal med dino, vände om på odengatan för att gå tillbaka till Jam - en musikaffär i närheten - eftersom jag hade köpt fel gitarrsträng. Det kändes lite kul, att jag blivit lite nervös av alla musik-kunniga i affären och bara höll med när de påstod något, även om jag var lite skamsen över min okunnighet. Jag tröstade mig med att de nog ändå inte förväntade sig att jag var gitarrguru eftersom jag var söt tjej i kjol och antagligen såg lite bortkommen och osäker ut när jag stegade in första gången.
Hursomhelst så fick hela händelsen mig att slå på ett glatt litet flin hela vägen till stadsbiblioteket och in till stan. Traskade in i kulturhuset, kollade på utställning av Jens Assur, tänkte på Gorskij och mönster och min dag är nu prima. Jag har en metro och ett festivalprogram nedknöglat i väskan och är hemma för en något sen lunchpaus. Ingen har velat/haft tid/kunnat hänga med mig idag så jag kör ensam. Har planerat in balkanjazz kl 18 och efterklang 21.30, och har jag tur så kommer Dino hinna göra mig sällskap på det sistnämnda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar