onsdag 21 januari 2009

cappucino

Drack en underbar cappucino idag. Skummet var himmelskt, inte ett sånt där "nu-har-jag-visst-skummat-lite-för-mycket-och-försöker-att-åtgärda-det-så-gott-jag-kan"-skum som jag själv brukar få till, utan krämigt och lite rinnande. Jag kunde inte avgöra var kaffet slutade och mjölken tog vid! Det var banne mig väl spenderade 30 kr att ta från mitt patetiska studentkonto, men jag måste dock erkänna att jag går och grämer mig över hur jag ska hålla mig borta från Espresso House i fortsättningen. Oavsett om jag vill erkänna det eller inte så är det omöjligt för mig att bli stamkund. Jag är kluven och frustrerad, men andra tider väntar och då blir det cappucino och krämigt skum så ofta jag känner för det. 

(här hade jag tänkt posta en bild på en cappucino, men eftersom jag inte hittade någon med det perfekta skummet så avstår jag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar