tisdag 10 november 2009

Alone in four walls


Måndag betyder alltid TV med ingenting på, och så råkar man snubbla över en fin dokumentärfilm om fattiga stackars små pojkar i ryssland, dömda för mord och stöld och småsnatterier, som sitter i barnfängelse. Det var länge sedan jag blev så berörd. missa inte när den går i repris.. "Ungdomsfängelset" eller "Alone in four walls" som den heter på engelska.
http://svt.se/2.102197/1.1754696/ungdomsfangelset

annars. ja jo. jag går omkring och funderar på karriär och pengar, fotomässan i älvsjö som jag inte får missa på fredag, och så dino som kommer hem om några dagar. Programmeringen andas mig i nacken men jag har hittills lyckats hålla mig lugn och sansad.
Hetsätningen på kvällarna har jag inte blivit av med. Jag tippar på att den går över när dino är hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar