måndag 16 november 2009

Fotomässan 09


Idag var det fotomässa. Livija bestämde sig för att stanna hemma efter en skallningsolycka som resulterade i näsblod, så det var jag, adam och oscar. Fotomässan har nästintill varit årets höjdpunkt för mig de senaste 2 åren, men tyvärr så uppfylldes inte mina förväntningar till max det här året. Utställningarna kändes färre än förut, och jag tilltalades inte av så många biler, även om jag såklart hittade mina guldkorn bland mängden. Jag gick aldrig på någon föreläsnig, främst därför att jag kom på att jag faktiskt inte tycker så mycket om fotografen jag tänkt lyssna på. Eller... ja till att bli impad av hans bildbehandling, men nej till att bli berörd på det sättet jag önskade och vilja göra något liknande själv.
Hursomhellst så känns det skönt med lite input. Jag har legat lågt på sistone, eller faktiskt sedan i somras. Det är dags att göra något åt det nu.

Mässfavoriter:
- Emilia Bergmark - Jiménoz porträttering av hennes portugisiske farmor (bild 2)
(det här med avlägsna släktingar ligger som bekant nära..)
- Annica Ashbergs otroligt snygga studiobilder (se kents senaste skivomslag bl.a.)
- Cecilia Joachimssons svartvita (bild 4)
- Vee Speers fina barnporträtt (bild 1)
- Athina Strataki (bild 3)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar