torsdag 28 januari 2010

simma lugnt


Baddag idag. Jag flyttade mitt pass en sisådär 8 timmar för att få lite extrasömn i morse och det gick faktiskt riktigt smärtfritt - det var inte direkt eskilstunaträngsel i motionsspåret, även om jag blev omsimmad av ett gäng hurtiga muskulösa män i simglasögon ett par gånger.
Det underligaste med badhus måste vara de könsseparerade duschrummen. Man är slut i kropp och sinne, lite sådär småyr efter ansträngningen, och stapplar halvdimmigt in i duschen för att ja.. duscha. Och så plötsligt tittar man upp och finner sig mitt i ett hav av kvinnor i alla möjliga storlekar. Jag finner det skumt. Helt plöstligt är det helt okej att göra sin privata sfär offentlig. Trots att jag är väl medveten om att det är helt naturligt, nakna kvinnor alltså, så hamnar jag ibland i en mode där jag bara finner det hela avsmakligt, lite äckligt. Dessa stunder förträngs snabbt av min common sense men ändå, det är något primitivt över det hela, och jag vet att jaja, vi är också djur, men det kanske blir lite väl tydligt i vissa sammanhang?
Dessutom så är jag väl medveten om att mina försök att verka naturlig och avspänd när jag tvättar håret INTE går hem, eftersom jag helt plötsligt tänker på hur jag masserar in schampot samt hur mycket jag kan böja mig ner utan att det blir groteskt. Det förstör halva upplevelsen. Man, jag behöver övning.. (Och jag behöver definitivt övning i att inte stirra när det dyker upp ett par silikontuttar i bastun som putar upp TROTS att de ligger).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar