tisdag 9 mars 2010

Heartlands


Nu har jag spenderat min kväll med att titta färdigt på Heartlands, en film jag lånade på kulturhuset för lite över en vecka sedan. Jag kom på idag att den, tillsammans med 2 andra filmer jag lånade samtidigt, är försenad, och kom till slutsatsen att om jag ändå ska betala förseningsavgift så kan jag ju åtminstone titta färdigt på en av dem. Vilken tur! Filmen är fantastisk och fin, och jag är nu nästan lite småkär i den något tafatte huvudrollsinnehavaren. Han åker igenom en vacker engelsk landsbygd på sin söta moped, påväg till Blackpool där han ska ta tillbaka sin otrogna fru och vyerna är FANTASTISKA, likaså de människor han stöter på på vägen. Jag längtar mer än någonsin till Skottland.
Filmen är ackompanjerad av vacker musik i form av Kate Rusby (även om det går lite till överdrift ibland).
Bums och låna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar