tisdag 9 mars 2010

Kvinnodag idag?


Första dagen med nytt avsnitt och ny professor, jag fullkomligt älskar Eve Arnold som får mig att vilja läsa om sediment och kornstorlekar! Jag lyckades sätta mig ned efter föreläsningen och läsa kapitel jag hade kunnat skjuta upp till andra dagar, utan att känna mig mättad när jag var färdig! Vad är det med kvinnan som jag absolut inte kan motstå?

Fick reda på att vi har ledigt en vecka, första veckan, i april och har drabbats av en plötslig hets och vilja att göra något utöver det extra. Det lutar åt att flanera runt i stockholm och gå på muséer, men jag måste erkänna att jag spenderat senaste timmen med att leta efter billiga flygresor. Jag har ju faktiskt letat efter en ledig vecka och förbannat mig över att det inte finns någon. Borde jag ta tillfället i akt? Yes, det ska jag. Risken är dock stor att jag börjar drömma utöver mina tillgånger.
Nåja. Jag ska tänka igenom det här grundligt, och så fort jag är färdig med detta ska jag maila min vän flygbolagsextrajobbaren i Houston och fråga efter billiga flygbiljetter till Los Angeles.
Håll tummen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar