onsdag 31 mars 2010

överraskning!


Idag var en riktig överraskning à la SVT-surprise! 'Boy den tevekanalen vet hur man får linas hjärta att börja slå fort fort fort..
Kobra har börjat sändas igen, och jag är väl antagligen sist att överhuvudtaget få reda på det, men ändå, om ni inte såg kvällens avsnitt så rekommenderar jag det varmt. Jag gillar det faktum att Maldiverna faktiskt är byggd på en korall-atoll (geology-tag), och själva faktumet att ögruppen faktiskt är ett modernt Atlantis - öar som kommer att försvinna (även om det självklart är hemskt på samma gång). En lokal författare berättade om några dykare som upptäckt en stor spricka under ön som de inte vet när den uppkommit, och att risken är stor att hela ön helt plötsligt kollapsar under sin egen tyngd. Det hela finner sig en aning.. mystiskt.. och jag slutar aldrig få aha-upplevelser om oss pyttesmå människor som så evigt försöker (men aldrig kommer att kunna lyckas) styra över det som är mest basic för allas vår egen existens - naturen.

..Videocracy visades DIREKT efter! halleluja. Om mitt försök till kardemumma-ugnspannkaka hade blivit aningen fastare hade detta varit en toppi-topp-kväll, trots dino-frånvaron, och en aning ångest som glimtat fram i bakgrunden då och då, när jag för en millisekund tänkt på tentan i övermorgon.

gonatt
http://svt.se/2.104367/kobra?lid=puff_1945003&lpos=lasMer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar