torsdag 10 juni 2010

Idag var jag och foten på balkongen. jag läste - foten solade. Det blir intressant att veta om det blåa, uppsvullna området kommer att bli mer eller mindre brunt än den "vanliga" huden. Reflektion ökar ju med ljusare färg. Albedo alltså.. fast det kanske inte har o göra med pigment..

Missade xena idag.

Jag tycker att alla borde titta på dokumentärserien som går kl 18 på tvåan hela veckan. Jag grät igår och jag grät idag. Det är ett gäng tjejer (som råkar vara fotbollsfruar vilket nog är anledningen till att jag inte fortsatte mitt zappande vid första anblick) i min ålder som åker till Sydafrika och volontärjobbar på olika ställen som tar hand om de fattiga och utstötta delarna av landet, och jag har aldrig någonsin sett en sådan gripande dokumentärserie tidigare. Den går rakt in i hjärtat.

Nu blir det flight of the conchords. Och missa inte Nip/Tuck ikväll!
Shit. jag har en tv-blogg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar