fredag 8 oktober 2010

livet

Jag vet inte riktigt hur många gånger jag har fått höra hur viktigt det är att ständigt anta nya utmaningar och uppleva saker på sin fritid för kunna må bra, att det är viktigt att fortsätta växa och göra det man tycker är roligt, men på senaste tiden har jag verkligen förstått på allvar vad det handlar om.
De senaste par veckorna har varit de lyckligaste på länge. Visst att jag har haft dåliga dagar, men allt som allt har det varit en fantastiskt bra tid, och jag har kommit fram till att det har med de inledande orden i det här inlägget att göra. Jag provade inspelningen som jag var nervös över och inte riktigt säker på om jag skulle klara av, växte på köpet och fick dessutom träffa många nya inspirerande människor. Jag har dessutom varit mer socialt aktiv även om det bara har innefattat en kvällspromenad eller en kort fika på stan, och ikväll var jag på vernissage och träffade fina fotointresserade människor. Jag skulle nog kunna säga att jag fått mer harmoni i livet. Jag ska ju dessutom till Taiwan om sisådär 3 veckor, och som de flesta skulle kunna känna igen sig i så brukar sådant leda till att man börjar uppskatta hemma lite mer, och i kombination med min reseprograms-inspelning har detta lett till en nyförälskelse i min stad. Jag älskar att vara nykär.

Det som är lite jobbigt, eller inte jobbigt eftersom jag mår bra, men kärvigt, är att ju bättre jag verkar må desto längre bort från lusten till en geologikarriär verkar jag komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar