söndag 8 februari 2009

ledig

Min första sovmorgon på 14 dagar och jag vaknade ändå av en teve klockan åtta. Lite bittert - javisst, och de första gångerna dino kom och spontanmös kändes det inte direkt som om livet lekte, men allt som allt var det en topp-10 morgon. Mina kaffedrinkar stod på frukostmenyn och utanför var den inte obehagligt kallt men MASSOR av snö. 

..och nyhetsmorgon!

Som varje ledig dag så har jag städat en massa. Gick iväg till återvinningen och kostade på mig en lårkaka då jag halkade mitt i körbanan men den bjuder jag på. Alla som såg var gulliga nog att låtsas som om ingenting hade hänt - vilket jag nog är ganska tacksam för - men samtidigt känns det alltid lite löjligt att själv brista ut i glädjeskratt medan alla andra går omkring med spända uttryck i ansiktet och plötsligt har ett oerhört intresse för fönsterbrädorna på andra sidan gatan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar