fredag 6 februari 2009

jahaja

Det är så mysigt att leka vardag med dino. Vi jobbar lite, vi pratar lite, vi myser lite, och sedan jobbar vi lite till. Idag har det nog mest varit dino som har jobbat, medan jag mest har sjungit reklamjinglar och dansat omkring, men med mitt brödbakande så har jag iaf gjort något vettigt. 
D har äntligen kommit in i en äta-nyttig-mat-period, så dagens paraktivitet var att fotografera varenda sida i en fin kokbok. Han sitter och pillrar med kontrasten på bilderna i datorn så att texten ska bli lättläst - tanken är en datoriserad matbok och om jag känner honom rätt så kommer det att gå vägen. Jag älskar när han blir pepp - hans ögon lyser sådär fint och jag blir glad och känner kärlek. Det är faktiskt sjukt vad glad jag är varje dag när jag stiger av tåget efter en lång dag med föreläsningar och ser fram emot att komma hem bara för att han är där. 
Det blir konstigt att flytta härifrån.  Jag var hos en vän från jobbet igår och vi bestämde att jag ska bli inneboende hos henne till och med maj, eftersom hennes pojkvän är i ryssland och hon inte kan betala hyran själv. Så det blir Bredäng för min del. Tillbaka i förorten. Men det känns bra, jag kommer spara in 12 h i veckan bara på att slippa med sjtågen och bara det kommer hindra mig från att bli galen fram till sommaren. Finns dock risk för överkonsumtion av cappucinos men jag börjar lära mig hur jag ska tygla mina instinkter så det är nog ingenting att oroa sig över egentligen. 
Imorgon är det test i skolan, men eftersom mina "kung-över-termodynamiken"-känslor har lyckats  svalnat sedan min senaste repetition så tror jag nog att jag ska repetera lite till. Tina ringde för ett tag sedan och jag kände mig helt lost när hon ställde frågor som jag borde ha kunnat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar