torsdag 18 november 2010

frukost på Longguan 43

När jag gick till köket för att fixa frukost imorse låg det en främmande kvinna i vår vardagsrums-soffa. Hon var nog en av de vackraste kvinnorna jag sett, stora bruna ögon och långt svallande svart hår, från Guatemala. Hon låg och väntade på sin kompis som spenderat natten och morgonen inne på Marks rum, och var tydligen inte den enda som hade sovit över sedan gårdagens festande. Jag bjöd henne på frukost vilket faktiskt kändes lite mysigt eftersom jag alltid sitter ensam i mörkret och gör det. Sedan kom Peter, en kort men snygg australienare, utklivandes ur Alice's rum. Jag fixade frukost åt honom också och så satt vi alla tre och surplade på vår soyamjölk och småpratade.
Jag gillar att vi har något av en festlägenhet. Visst vore det kanske skönt att komma hem till ett lugnt hem efter några timmars klubbande, men det finns ändå en charm i att öppna ytterdörren och plötsligt stiga in bland ett gäng festande, glada utlänningar, som jag inte hade en aning om skulle befinna sig i vår lägenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar