fredag 12 november 2010

hej galopp

Jag stressade hem från skolan idag. Missade min professors viktiga föreläsning för att komma iväg så fort som möjligt till morgondagens bröllop, eftersom min kompis Eason sagt att vi skulle åka så tidigt som möjigt. Ni skulle sett mig när jag susade hem från skolan, förbi matstånd och genom klädaffärer för att desperat hitta något att ha på mig. Jag har bara svart och vitt i min garderob, vilka är de enda färgerna man inte bör ha på sig på ett traditionellt taiwanesiskt bröllop (såklart, varför göra det enkelt). Dessutom planerade jag ingen finfest, så min lilla klädsamling här består ju mest av avslappnade lina-kläder och inte direkt snofs.
Hursomhellst så resulterade min stress-shopping i en het kjol och en ful ljuslila topp med strass på (!) som jag mest köpte i desperation eftersom jag tänkte att "sådant här är det nog meningen att tjejer ska ha på sig". Ja hörni, så det kan gå. Som tur var hittade jag en lite lite finare topp när jag begav mig ut för att köpa finskor och nedan ser ni resultatet av "lina tolkar vad som nog minst förväntas av henne på ett traditionellt bröllop". Imorgon lördag, eller mer realistiskt sett, på söndag, får ni se hur nära jag kom. Jag misstänker att jag är på gränsen men det känns okej, jag är ju trots allt västerlänning. Detta är förövrigt så nära tjej jag någonsin kommit, har aldrig kännt mig så flickig i hela mitt liv, haha!

Killen som tar mig till bröllopet, Eason, är förövrigt en främling, och jag ska snart iväg på marknad med honom. Han har tjatat hela veckan och jag har lyckats komma med ursäkter för att slippa undan, men nu känns det som om jag faktiskt kan ta och träffa honom eftersom han är var så snäll och bjöd med mig (visserligen på fyllan). Att han verkar lite grå och tråkig får jag faktiskt ta. Alla som matar mig får ett pris. fniss..

..och så lite bilder från häromdagen då världens finaste taiwaneser lunchade på Sababa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar