fredag 5 november 2010

så jävla snyggt

"Homecoming" (Espen Tollefsen)
En ledig dag. Efter min bakis-sovmorgon drog jag till MCAT (Museum of contemporary arts) för att få i mig lite kultur. Skitsnygga grejer, även om min (nu kryper en 2 mm lång myra på datorskärmen) ambition var att titta på taiwanesisk konst vilket misslyckades eftersom de har indien-tema just nu. Det enda jag inte uppskattade var konstfilmerna som jag såklart inte förstod mig på.
Sedan tog jag en cappucino, fotade lite (bilderna kommer så fort jag köpt en USB kabel - min egen glömde jag hemma), och gick vilkse bland skyskrapor i jakt på Peace Park och National Museum. Jag gillar egentligen att gå vilse, men det kändes som om jag gick omkring i cirklar (jag gick omkring i cirklar) och längs en högt trafikerad väg och luften var tung och det var lite jobbigt.

Kände mig lite ensam när jag kom hem, har ju liksom inga vänner att ringa eller en karl att vänta på, ingen sked att se fram emot, men jag slängde iväg ett depserat försök till Aldyn, tjejen jag fått kontakt med under sökandet av lägenhet, och fick napp! Det slutade med middag på indisk restaurang (det vattnas i munnen när jag tänker på den..) med en massa roliga lärar-anekdoter (hon och hennes 2 kompisar är lärare) och jag gillar livet! Köpte jättesöta örhängen för 30 spänn på vägen hem, känner mig hippare än någonsin, och trots att det regnar så mår jag fint.

Nu måste jag sova fast jag inte vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar