söndag 14 juni 2009

goteborgo


Jag tjuvsurfar på någons nätverk. Känner mig lite som en bov men jag gillar pirret - det är ett litet äventyr det här.
Jag befinner mig i min nya bostad. Kom hit för ett par timmar sedan och hade turen att bli hitskjutsad av min hyresvärd (Lina)'s pappa, vilket både jag och mina axlar är tacksamma för. Åkte sedan runt till alla våningsplan med mina 3 väskor i jakt på rätt våning och kände mig rookie men det gjorde inte så mycket.
Lina har lämnat de gulligaste välkomslapparna någonsin och jag känner mig välkommen, men långt ifrån hemma. Det är mest tyst och lite.. tomt. Det var länge sedan jag bodde ensam och jag är i en stad jag inte alls känner till. Vågade mig ut till coop nära och köpte lite käk, men kände mig mest obekväm när jag gick omkring bland hyllorna utan att vara sugen på något men samtidigt mycket väl medveten om att jag behövde köpa något att äta ikväll om jag vill undvika grovt blodsockerfall. Tror att jag rodnade när ett killgäng var högljudda och pratade med göteborgsdialekt och fick mig att känna mig osäker och obekväm.
Haha, ja. Så har jag det. Men imorn kanske jag kommit ut från min lilla dvala och känner mig sugen på att upptäcka världen. Just nu vill jag inte göra något men jag börjar bli hungrig så jag kommer antagligen koka ett ägg ganska snart.

1 kommentar:

  1. Hej Lina,
    vilken fin blog du har!
    Kul att se att du kom till din kurs i fotografi.
    Fast synd att du inte kom på Tarfala kursen.
    När kommer du tillbaka till Stockholm?
    Si tu veux pratiquer le francais autour d'un capuccino durant l'été, fais moi signe je suis à Stockholm tout l'été.

    Annars ses vi ses till hösten.
    Elin

    SvaraRadera