onsdag 10 juni 2009

Idag har jag bakat kakor till dinos mamma. Satt i flera timmar på biblioteket med en hög tidningar eftersom dino jobbar hemma med en business-associate, och rundade av med bakböcker. Så det blev chokladkakor. Häromdagen bakade jag också, fast till dino, eftersom han också har fyllt år. Det jag egentligen vill säga är att jag märkt att när jag väl brukar baka så brukar inte resultatet bli helt tillfredsställande, och igår filosofierade jag i huruvida jag är en bra bakerska eller inte eftersom det aldrig riktigt går vägen. Därför känns det skönt idag att kakorna verkar ha blivit lyckade - trots utspillt bikarbonat på hela golvet, en vattenkokare (av plast) ställd på en varm platta, diskvattenskvätt i ansiktet och åtskilliga snubblanden på ikullvält sopborste. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar