onsdag 24 juni 2009

la technique de l'appareil photo


Idag har vi haft kamerateknik och det är skitkul! Bländare och slutare var för en vecka något som jag lite smått försökt undvika eftersom det verkat krångligt, men idag föll alla pusselbitar på plats och det är inte alls så krångligt - däremot lite pillrigt och svårt att få till bra (men det är en annan sak).
I min grupp finns:
-Johannes som är lärare med skepparkrans och är härligt diffus men ändå organiserad
-Birgitta, den söta unga tanten som är bildkonstnär som idag höll i en digital systemkamera för första gången
-Kristin, den lite halvgalna tjugo-nåntingen som har en fotoblogg, är lindihopp-instruktör samt jazz-sångerska
-Linda som pluggat dokumentärfilm i chile i ett år (inte slottskogs-linda)
-Richard, halvstel lång man som snart är färdigutbildad journalist
-Erik, en snäll, skrattande, nära 50 som jobbar med film och har en vit-grå (ganska kraftig) skepparkrans
-Johan, man runt 40 som jobbar på förskola och saknar hår men som är mycket trevlig

Linda tog med mig på picknick i Slottskogen idag och det var riktigt trevligt, dessutom fick jag syn på andra hälften av den (som var full med djur). Bildbevis på sälar och pingviner kommer en annan dag. men.. säl :) fastnade i vad som kan tyckas som en evighet då jag spanade in deras tjocka kroppar med simfötter snurra omkring i poolen. haha. åh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar