fredag 3 juli 2009

kvällningen

Igår var jag och Lina i slottsskogen och tittade på den nya sälungen som föddes i förrgår. Det var definitivt veckans, om inte månadens, höjdpunkt. Fan vad jag älskar sälar.

Tog en liten kvällspromenad idag för att jämna ut dagens motionsslinga jag inte sprang, och det var mycket uppskattat. Det var sent, men jag har lärt mig att ju senare desto bättre, för göteborg är verkligen som vackrast på kvällen. Det är helt galet vilken härlig stad jag får spendera sommaren i. Thåström och Anna Ternheim spelade i Trädgårdsföreningen, som är en liten park mitt inne i stan, och det hördes över hela staden när han (thåström) bräkte på. Jag gillar ju inte Thåström egentligen, mendet kom ändå något stämningsfullt vemod över mig när jag gick omkring själv vid älvskanten förbi alla människor som satt ner i gräset och lyssnade. Jag önskade att dino var med, och känslan bara växte starkare när jag gick förbi alla fina restaurangers uteserveringar.
Jag drog slutsatsen att min PMS har börjat när jag kände gråten i halsen.

Imorgon ska jag fotografera söta små tanter på stan. Tänkte ta mig över den där spärren som inte tillåter mig att fota främlingar. Det blir tufft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar