fredag 1 maj 2009

välkommen maj















Jag har haft en mysig Valborgsmässoafton; först i Fruängen och sedan i Vinterviken. En kursare presenterade mig för henne, hennes lägenhet, och sedan hennes mysiga kompisar. Det var härligt att vara social och ha det trevligt med människor som inte är slutna utan öppna och ärligt nyfikna. Guacamolen var också härlig. Och Livijas hemmabakade bullar. Och det faktum att de här människorna faktiskt lyckas prata om diverse roliga, intressanta saker utan att låta pretto. Jag trivdes.

antecknar:
1. Måste åka och ha heldag med Dino i Vinterviken. Inte glömma kamera, picknick-korg och badkläder.
2. Körer med stämsång är mysigt och inte tråkigt som jag tyckte när jag var barn. Och det faktum att det är medelålders kvinnor och män som äntligen får stå i rampljuset gör det hela ännu mysigare. 
3. Oavsett vad folk säger så är det kallt kl 20 på Valborgsmässoafton och VARM TRÖJA är att rekommendera.
4. Innan det blir Göteborgdags ska jag gå från konditoriet till Örnsberg. Vid vattnet. Och mysa. Kanske ta tunnelbanan hem - kanske inte.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar