fredag 1 maj 2009

RASTLÖS

Vad vill jag göra?

Äta. Ta en ostsmörgås. Fast nej. Inte egentligen.

Ringa någon. Caroline svarade inte. Kanske tina? Vad skulle det medföra?

Jag vill inte göra något alltför aktivt. Däremot umgås. Ja. Umgås och inte göra ngt alltför ansträngande. Prata. Vara ute i solen. Skratta. Dricka kaffe...

Jag skulle kunna messa tina och fråga om jag kan komma över och hämta radonboken. Det skulle innebära (om hon sade ja) en tripp in till stan. Alltså, lite smink, kläder,  tunnelbana, buss. Sedan frågor om hur det går för mig och ett tvång att förklara och be om ursäkt (vilket jag iofs ändå tänkt göra) samt ett löfte om ett tagande i kragen.

Jag vill umgås. Okomplicerat. Kanske äta en bit. Haha, nejdå. Stryk det där med att äta.

Jag skulle vilja ligga på sängen, äta en bit (!), svepa in mig i ett täcke och sedan känna mig tillfreds med det. Det skulle jag dock inte göra. Plus att det skulle sabba min utmärkta dygnsrytm eftersom jag tillslut skulle somna och inte vilja gå upp igen. Det är otroligt vad primitiv man blir när man blir trött.

Läsa en bok skulle jag kunna göra. Ett ganska bra alternativ. Jag skulle kunna prova. Känner mig inte direkt pepp till 100 eftersom jag läst hela förmiddagen, både idag och igår, men ett försök eller två kan jag ge det. Malin har ju en massa böcker i bokhyllan hon sagt att jag får läsa om jag vill. Plus den där fina fotoboken med flygplansbilder från olika delar av världen.

Joggingtur kanske. Hum. Det skulle jag iofs kunna göra men.. det tar emot. Jag vet inte om det är lathet, jag känner mest inte för det. Kanske lite senare? Haha, det är nog lathet, fast inte en sådan där ”nej men jag borde fast jag vill inte för jag orkar inte det är så jobbigt när man ska avsluta med den där jobbiga backen”, mer en ”nej jag har ingen lust. Det skulle inte tillfredsställa mina behov just nu”.

Ska hämta mitt te i köket.

Jag förstår ärligt inte hur man kan ägna en hel dag åt att plugga. Jag planerar alltid min dag fram till typ 15 eftersom det är omöjligt för mig att koncentrera mig efter det. Kanske har det med vädret att göra.

Under ett av mina tusen klädbyten idag upptäckte jag att jag har bränt mig på magen. Den är lite röd. Det är inte helt oväntat eftersom jag undvek att smörja in den i morse när jag satte mig ute i solen för att läsa. Var bitter efter att ha inspekterat sol-linjen som inte fanns kvar sedan igår och tänkte ”nej nu skiter jag i sollotion och bränner på lite ett tag”.

Undrar vad jag ska äta ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar