onsdag 11 mars 2009

djävul i moskva

Efter en liten pratstund med malin om böcker och allmänbildning bestämde vi oss båda för att ägna resten av kvällen åt att läsa. Jag läser den här eftersom malin har sagt åt mig att göra det. Det går lite trögt, men jag tror att det är eftersom jag inte läser så mycket åt gången, samt pga det faktum att jag inte ens betat av 100 sidor än. Det är lite svårt att hitta koncentrationen, speciellt nu när det stora familjedramat utspelar sig; tidigare idag satt jag en timme i den rosa soffan i vardagsrummet och tittade ut på snön samtidigt som jag tänkte på dramatik och förtal. Plugga var inte på tal. Det hela slutade med att jag nynnade till dylan, lade mig ner i fosterställning, slumrade till, och vaknade någon kvart senare till ngn dålig knarkarlåt och kände mig återställd och normal igen. Tänk så det kan bli. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar