tisdag 3 mars 2009

måndag

Jag tror att mitt undermedvetna fick tunnelbanan att stängas av idag på morgonen, men när jag hamnade i kaoset och kom 30 minuter sent till min föreläsning var jag en aning bitter. Jag var tung i huvudet och mina planer att plugga i ett par timmar kändes otroligt långt borta när dagen var slut och det var dags för lunch. Väl hemma åt jag en portion med pestopasta, och en ofantlig mängd knäckebröd med tjocka smörtäcken, innan jag kastade mig i sängen och sov middag i 2 timmar. Fråga mig inte var aptiten kom ifrån. Det hände bara. Och jag har inte blivit hungrig igen trots att det var 7 h sedan jag åt.. 
Tur att jag sedan länge planerat åka till IKEA med malin, annars hade jag spenderat dagen i min säng, frossandes solrosfrön och ännu mer knäckebröd. 

Hursomhelst; jag är nu ett par små speglar, en ram och en handduk rikare, och snart blir det ett glas vin framför true blood med malin. Jag måste säga att det ska bli skönt att få den här dagen överstökad så att jag kan ta nya, pigga kliv imorgon och faktiskt prestera något. Kanske rent utav göra en av alla saker jag tänkt ta itu med idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar