tisdag 24 mars 2009

mini-semester

Idag har jag gått omkring och frusit i Helsingborg. Jag och Dino är nere i skåne för att hälsa på och spela in hans gymnasiekompis, Johan, jazz-punk-band, och passade på att dra en avstickare på förmiddagen. Helsingborg var fint och soligt men som sagt kallt - speciellt om man som jag glömt sin varma tröja hemma. Johan shoppade loss och jag och Dino såg på. Om man inte själv kan äta kaka får man helt enkelt kolla på och beundra de som kan.. 
Gud vad jag längtar efter att kunna gå på stan och göra mer än att titta. Gå loss. Men det kommer.

Vi ska sova här för andra natten inatt och imorn åker vi hem igen. 6 timmar i bilen, men det blir nog mysigt. Var inte så farligt på vägen hit, inte alls rastlöst som jag fruktade. En bra paraktivitet för de som inte har tid att umgås annars (haha). Helt seriöst så känns det som en liten minisemester det här. Lite nya trevliga människor, soliga dagar, och frukost och middag som man inte behöver tillaga själv. Och Johan är en utmärkt värd. Han skolkade till och med idag för att hänga med oss till Helsingborg. 

Jag försöker plugga lite mellan svängarna, men det går lite sisådär. Är väl inte helt motiverad - finner inte jordmåner och jordarter så värst fascinerande - men jag kommer nog igång. Har pluggat lite på skånes geologi för att kompensera (för mitt psykes skull). Att lära in är mycket roligare om det kommer spontant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar